Vrachtwagen Cabine  thumbnail

Vrachtwagen Cabine

Published Mar 11, 25
10 min read
[=headercontent] Vrachtwagen Laden [/headercontent]

Dat brengt zowel voor het bedrijf als voor een ervaren chauffeur als Jurgen een aantal aanpassingen met zich mee, maar de eerste indrukken zijn positief. interieur verlichting vrachtwagen. En Jurgen kwijt zich met enthousiasme van zijn rol als ambassadeur van het nieuwe rijden. “Ik werk al 25 jaar als chauffeur, maar van opleiding ben ik slager,” zegt Jurgen

Geef toe, op de baan zijn is toch geestiger dan binnen zitten. Ik heb lang internationale transporten gedaan en heb een tijd gewerkt voor de groentengroothandel van mijn vader. Na diens overlijden ben ik bij RAFF Plastics begonnen, nu elf jaar geleden.” Jurgen geeft aan dat hij graag ritten dicht bij huis wil doen.



Want elektrisch trucktransport is nog pionierswerk. “Deze elektrische truck heeft een bereik van 250 tot 300 kilometer. Dat is wat anders dan de 3000 die je haalt op één tank diesel. In het begin 13 Levensecht 1. Volgens Jurgen kan een elektrische truck dingen die een klassieke vrachtwagen niet kan.

Jurgen doet nu liefst ritten dicht bij huis. geeft dat wel wat stress, ja. Want de laadinfrastructuur ontbreekt - geluid vrachtwagen. We hebben het geluk dat we op het bedrijf kunnen laden, want onderweg zijn er maar weinig laadpalen voor trucks beschikbaar. Bij slecht weer lust hij ook wat meer stroom. Het is weleens gebeurd dat ik met nog drie procent batterij weer terugkwam op het bedrijf

Miniatuur Vrachtwagen Scania

Nu, als ik zie dat er intussen sprake is van modellen die 600 kilometer en meer aankunnen, wordt het bereik vanzelf een minder grote bekommernis: dan rij je zonder problemen heen en weer naar Parijs. Intussen weet ik ook hoeveel percent van de batterij ik op bepaalde trajecten nodig heb.

Straaljager scepsis. “Daar heb je hem, met zijn stofzuiger”, lachen ze. “Ook op sociale media zijn de reacties weleens heftig. Maar dat zie je in het debat over elektrische personenwagens ook.” “Oudere collega’s zijn soms sceptisch. Een truck moet lawaai maken, hé.” Achter het stuur valt vooral het grote comfort op.



“Het geluid heeft iets van een straaljager (band vrachtwagen). De trekker is ook zo’n vier ton zwaarder dan een dieseltrekker, dus hij ligt vaster op de baan. En met 770 pk kun je dingen die met een klassieke truck niet mogelijk zijn. Met negentig per uur de helling aan het einde van de Kennedytunnel oprijden, bijvoorbeeld

Ook slaapmogelijkheid is in de cabine aanwezig, maar daar heeft Jurgen nog geen gebruik van hoeven te maken. Scepsis De boventoon is dus positief. Het lijkt wel alsof hij zelf staat te kijken van zijn enthousiasme over het elektrische rijden (verkeersbelasting vrachtwagen). “Ik ben geboren met diesel in mijn bloed. Als je me tien jaar geleden had gezegd dat ik met een elektrische vrachtwagen zou rijden, had ik het niet geloofd.” Jurgen heeft alvast veel bekijks als hij met de FH een parking op rijdt

Het onbekende schrikt af, en een oude boom verplant je niet zomaar. Ik denk dat een jongere generatie er sneller mee weg zal zijn. En na een kijkje in de cabine zijn ze vaak al minder sceptisch. Ik zou zeggen: probeer het een keer!” RAFF Plastics geeft alvast het goede voorbeeld door zijn laadinfrastructuur open te stellen voor wagens van andere bedrijven.

Vrachtwagen Laden

Ze geeft ook mee dat zonder ondersteuning van de Vlaamse overheid de economische case voor elektrisch vrachtvervoer nog problematischer zou zijn. De personen- en bestelwagens van het bedrijf zijn al volop geëlektrificeerd, maar de aankoop van een tweede elektrische truck is nog een twijfelgeval. bewegende ogen vrachtwagen. Ook omdat op de andere bedrijfsvestiging in Londerzeel niet dezelfde laadinfrastructuur voorhanden is als in Houthulst

Twee zaakvoerders, zorgen die voor dubbel zo goede beslissingen? Dat zou best wel eens kunnen, gezien het duo mekaar prima lijkt aan te vullen. Ook tijdens ons interview. Leon Goyvaerts Record-Trans werkte zich een paar keer in de kijker de afgelopen maanden. Hun actie tijdens de vorige Dag van de Vrachtwagenchauffeur was een regelrechte knaller, confetti incluis.

Waarom precies die keuze voor Volvo? Zaakvoerder Stijn van Hecke: “We willen kwaliteit bieden. kleurplaat vrachtwagen scania v8. Daar hebben we kwalitatief materiaal voor nodig. We zijn nu bijna 50 jaar actief en Volvo was er voor ons al vanaf het begin bij.” Heel af en toe wordt er afgeweken van het merk, maar als je het aan Stijn vraagt, dan is het sowieso Volvo

Er hangt wat geschiedenis aan vast (vrachtwagen garage). “Mijn pa heeft daar vroeger nog gewerkt,” weet Ken van Hecke, neef van Stijn en mede-zaakvoerder. “Dat is de reden waarom wij met Volvo gestart zijn. Hij kon het onderhoud doen omdat hij dat had geleerd in die garage.” Voor de duidelijkheid: in de periode dat de vader van Ken er werkte, bestond die Volvo-dealer waarvan sprake nog onder de naam Transportsolutions.be

De kennis van Volvo en het onderhoud is doorgegeven aan Stijn, om de eigen camions te kunnen onderhouden. De Volvo’s hebben voor hem geen geheimen. betonmixer vrachtwagen met pomp. “Makkelijkst is dat je dat onderhoud intern kan houden,” legt Stijn uit. “Een onderhoudscontract, of de camion binnenleveren in de garage, daar rekent men toch gauw 100 euro per uur voor aan

Camera Spiegel Vrachtwagen

Tachtig procent doen we zelf.” Pas van zodra er aan de computer moet worden gewerkt en er zich diepgaande problemen voordoen, dan gaat de wagen binnen in de garage. Reserveonderdelen daarentegen houdt de transporteur gewoon zelf op voorraad, of het nu gaat om filters, remblokken of de Michelin-banden waar elke vrachtwagen mee uitgerust is.

Twee man aan het stuur Rond de eeuwwisseling vestigde Record- Trans zich op de huidige locatie. Stijn herinnert zich dat hij toen als kleine jongen na een schooldag camions mee kwam wassen - container transport vrachtwagen. “We zorgen dat we op dezelfde lijn staan.” Zowel zijn vader, die van Ken, en nonkel Dirk waren er aan de slag

Tussen de twee botert het goed, ook omdat de rollen wat verdeeld zijn: Ken regelt het financiële en het personeel, Stijn focust op het wagenpark. Allebei hebben ze hun eigen klanten. “We zijn heel complementair ook,” zegt Ken (vrachtwagen met kraan speelgoed). “Stijn houdt mij vaak met mijn voeten op de grond. Ik durf wel eens te gaan zweven.” (lacht) Worden de twee bazen soms niet tegen elkaar uitgespeeld door hun personeel? Stijn is er gerust op: “We spreken er genoeg over onderling, zodat we op dezelfde lijn staan.” De bestuurstandem bolt duidelijk prima

“Het zijn allemaal cadeaus van leveranciers, klanten en chauffeurs,” vertelt Ken. “Beneden staat er eentje van een chauffeur die juist een kind gekregen heeft. Die had daar zijn doopsuiker in gestoken.” Dubbeldekkers Is het te verwonderen dat de twee zaakvoerders hun ladingen op twee niveaus stapelen in hun trailers? “Vandaag willen we dat zoveel mogelijk naar buiten brengen, om er extra klanten voor te vinden,” aldus Stijn.

Container Transport Vrachtwagen

Als ze hoger zouden zijn, dan worden ze ingedeukt.” Let wel: deze dubbeldekkers hebben geen verdieping over de hele lengte. Om de zoveel meter wordt er een dwarslat naar beneden getrokken vanuit het plafond van de trailer. “Het niveau dat gemaakt wordt, bestaat uit enkele staven,” verklaart Ken. “Daar plaats je een pallet op, en dan breng je weer de volgende staaf De reden waarom naar beneden - vrachtwagen verzekering.” Op deze manier wordt bijvoorbeeld karton als vracht vervoerd, waar uiteindelijk verpakkingsdoosjes van medicamenten van gemaakt worden

In de hoek van de vergaderzaal waarin we zitten, staat een flipchart met de Engelse woorden Why, How en What in rode stift opgeschreven. Het gaat hier om de Golden Circle, een model van managementgoeroe Simon Sinek. Hoe is dit van toepassing op Record-Trans? “We zijn zelf nog aan het zoeken,” geeft Ken toe.

We zouden die met een visie willen uitstralen. mercedes kleine vrachtwagen. Waar gaan we in de toekomst naartoe?” Stijn treedt Ken bij: “We weten wat we willen aanbieden aan klanten, maar inderdaad, de visie erachter ligt minder voor de hand - Tweedehands vrachtwagens (alle Europse merken).” Zeker is dat de twee de denkoefening aan het maken zijn, met de hoop om dit jaar nog die kern op papier te hebben



“Dat gaf ons nog meer goesting om de stap te zetten.” Omdat er bij het overschakelen naar elektrisch transport meer komt kijken dan de aanschaf van een eActros, begeleidt Mercedes-Benz Trucks de klanten stap voor stap via eConsulting. Eerst brengt de specialist van Mercedes op basis van de transportroutes in kaart voor welke voertuigen de overschakeling kan.

“We hebben even getwijfeld over de eActros 300 met een rijbereik van 300 km”, zegt Wim. “Maar uiteindelijk kozen we toch voor de eActros 400 met een rijbereik van 400 km omdat onze chauffeur toch makkelijk 350 tot 400 km per dag doet (camper vrachtwagen te koop). Dat rijbereik valt trouwens heel goed mee, want in de praktijk blijkt het eerder 450 dan 400 km te zijn.” Mercedes-Benz adviseert de klanten ook over de oplaadmogelijkheden

Vrachtwagen Scania V8

“We hebben hier windmolens en zonnepanelen en dus heel wat groene stroom”, zegt Wim. “Als de chauffeur ’s avonds terugkomt, wordt de eActros opgeladen met een laadstation van 50 kW. Dat duurt 6 uur en dat is prima.” “Een andere belangrijke ondersteuning is de driver coach van Mercedes”, zegt Wim.

Mercedes-Benz Trucks ondersteunt de klanten ook met het vinden van incentives en voordelen voor de aanschaf van elektrische vrachtwagens en voor de installatie van de bijbehorende stroomvoorziening. Dat kunnen subsidies, belastingverlagingen of -vrijstellingen en interessante leningen zijn. klapband vrachtwagen. Daarnaast zijn er ook lagere tolgelden, lagere kosten voor voertuigregistraties of vrijstellingen van rijverboden in binnensteden

Maar hij analyseert ook de transportsector in zijn geheel en in de complexe economische tijden die vervoerders doormaken heeft hij een aantal relevante adviezen voor hen. Claude Yvens U bent er inmiddels al achter wie Transporteur van het Jaar 2024 is geworden, maar één van de zes kandidaten verdiende de titel niet, volgens Pascal Flisch: “Verschillende kandidaten hadden veel meer sterke dan zwakke punten, maar één van de zes is nog niet in orde met het nieuwe Wetboek van Vennootschappen!” Winstgevendheid onder druk “Focus op winstgevendheid boven omzet!” (Pascal Flisch) Pascal Flisch analyseert ook de situatie in elke activiteitssector en de balansen van het boekjaar 2022 tonen hem dat de winstgevendheid van de bedrijven al onder druk stond: “We merken dat de personeelskosten sneller zijn gestegen dan de inflatie en dat het de KMO's zijn die het zwaarst getroffen zijn door deze stijging.

Dit zet de winstmarges onder druk, maar de grootste fout zou zijn om deze investeringen te lang uit te stellen. Daardoor schuiven ze het probleem alleen maar voor zich uit. En de druk op de transportbedrijven zal snel toenemen naarmate hun klanten ESG-rapportage zullen verlangen en hen ter verantwoording zullen roepen voor hun CO 2-uitstoot.” Een ander advies van de TBI-analist is om uw risico af te dekken tegen stijgende brandstofprijzen, zelfs als u dieselclausules toepast.

Sommige contracten vullen misschien op korte termijn uw kas, maar later zullen ze u niet van nut zijn, vooral als u afhankelijk bent van bankkredieten - laadbrug vrachtwagen.” Als bewijs hiervoor wijst hij op het feit dat het aantal transportondernemingen voor het eerst in lange tijd afneemt, omdat er meer bedrijven ophouden te bestaan dan er worden opgericht

Adr Kit Vrachtwagen

Bij de minste windvlaag word je echter een vogel voor de kat!” “Bewaak uw solvabiliteit” Aangezien er nog veel geïnvesteerd moet worden, hebben transportbedrijven er alle belang bij om een solide solvabiliteitsratio te hebben (minstens meer dan 30%). In deze context is een nuttige (maar niet afdoende) maatregel de overdracht van winst naar het eigen vermogen: “Het is misschien geen slecht idee om twee of drie jaar lang geen dividend uit te keren teneinde het bedrijf te versterken”, meent Pascal Flisch.

Als de Vlaamse regering haar zin had gekregen, zou het netwerk van Vlaamse wegen die onderworpen zijn aan de kilometerheffing nog worden uitgebreid met 500 kilometer, en dat nadat er begin 2024 al een kleine 700 kilometer extra betolde wegen bij kwamen. afmetingen laadruimte vrachtwagen. De sector heeft de geplande uitbreiding in juli kunnen tegenhouden, maar heeft nog de handen vol met het verwerken van de uitbreiding aan het begin van het jaar

Latest Posts

Vrachtwagen Cabine

Published Mar 11, 25
10 min read

Transport Scolaire Oise

Published Mar 11, 25
10 min read

Intern Transport

Published Mar 11, 25
10 min read